среда, 15 марта 2017 г.

Підсумковий урок по темі «Клас Птахи»

Тема: Узагальнення та повторення теми « Клас Птахи»
Мета: Узагальнити й систематизувати знання учнів з теми « Клас Птахи»; продовжувати ознайомлення учнів з різноманітністю птахів, їх біологічними особливостями; розвивати мислення, пам'ять, вміння учнів працювати групами; коригувати зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до живої природи.
Хід заняття

Ведуча
В природі все буденне, і святкове,
І дивне, і не звичне, і просте.
Є сенс в листку,
Є сенс в пташиній мові,
В усьому, що зів’яло і цвіте.
Все загадкове, потаємне й зриме Нашіптує мені: люби, живи!
Ведучий
І грає вітер із синіми очима
На променях зеленої трави,
І чую я, як в серці гріє слово
І папороть надій моїх цвіте...
В природі все буденне і святкове,
А може, просто кажучи, святе.
-           Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів — усе це дорога серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю.
Учениця
Послухай, як трава росте,
Наповнена дощами,
І як до тебе рідний степ
Шепоче колосками.

Послухай, як співає сад,
В гіллі пташок гойдає
Тож сад тобі і сонцю рад,
Коли отак співає.
Виходить дівчина-Природа.
Природа
Я -Природа. Я великий, вічний майстер. Усе під владою моєю: гриб у лісі, ромашка в лузі, тихі верби над рікою. Як вершина всього - тільки ти мій дар, мою науку не прийми як дань: я не раба, і пам’ятай: ти сам моє творіння, і доля в нас єдина. Ти виріс і з дитинством попрощався назавжди, міцнішає хода, та не займайся самогубством! Навіть травинку, що у спадок залишила тобі я, бережи. І навіть вовка, раптом він останній, убити не спіши. Ми з тобою йдемо дорогою одною. І ти не можеш бути наді мною, як і не можеш бути сам без мене.
Ведуча
Як заповіт в душі своїй несу Задумайся, затамувавши подих,
Крім доброти, дарує нам природа Себе й свою сонцеву красу.
Ведучий
В густих високих травах Чути коників октави,
Незабаром пташенята Будуть гнізда заселяти.
Ведуча Друзі, а ви любите птахів?
Учні. Дуже любимо.
Ведучий. Де тільки ми не зустрічаємо птахів! У лісі й у полі, в горах і по берегах річок, на шкільному подвір’ї. Ми так звикли до них, що часом нам починає здаватися, ніби ми добре їх знаємо. Чи так це насправді? Зараз ми перевіримо свої знання, хто ж з нас найбільший знавець.

Ведуча Увага! Увага!
Ведучий Сьогодні ми запросили вас взяти участь у грі «Що? Де? Коли?».
Ведуча Яка прекрасна наша Батьківщина! У будь-яку пору року вона чарує око то яскравими барвами літа або золотої осені, то казковою красою зими або буйним цвітінням весни. Але найгарніший куточок природи залишається мертвим, якщо його не оживляють птахи. Як можна уявити собі весну без стуку дятла, або без пісні жайворонка, або без відчайдушного цвірінькання горобців.
Ведучий А яку вони велику користь приносять!
Ведуча Шановні гості й уболівальники! Познайомтесь, будь ласка, зі складом
1-ї команди знавців-орнітологів…
Девіз команди: «Знай, люби, бережи!»
Ведучий 2- а  команда учасників...
Девіз команди: « Люби природу не як символ душі своєї, люби природу  не для себе, люби для неї.»
Ведуча. І третя команда - це судді в складі....
 На нашому занятті не можна вигукувати з місця; відповідає та команда, яка першою дасть сигнал, і один представник команди, відповідати на протязі гри має кожен. Відповіді мають бути швидкими, чіткими.
Ведучий Отже, почали!!


КОНКУРС 1. Розминка
-           Речення або словосполучення потрібно замінити одним словом. Відповідає, та команда, яка дасть першою сигнал. Вигуки не приймаються. Конкурс оцінюється 1 балом за кожну вірну відповідь.
1.    Птах - символ миру. ( Голуб.)
2.     Наука, що вивчає життя птахів.(Орнітологія)
3.     Хижий нічний птах. (Сова)
4.     Усеїдний птах, сірий з чорним або чорний. Дуже поширений на Україні. (Ворона)
5.     Здатність відновити втрачений орган.(Ящірка. Регенерація.)
6.     Маленька довгокрила пташка зі строкатим оперенням, що живе у Центральній та Південній Америці, може летіти хвостом наперед.(Колібрі)
Кількість балів нараховується відповідно до кількості правильних відповідей.
КОНКУРС 2. Третій зайвий.
-     Кожна правильна відповідь - 1 бал.
Серед запропонованих назв указати зайве. Відповідь обґрунтуйте.
1.    Вуж, гадюка, ящірка. ( Має дві пари ніг.)
2.     Синиця, ластівка, сова. (Нічний птах, хижак)
3.   Дрохва, курка, індик.(Дикий птах)
4.     Сова, дятел, ластівка (Будова пальців ніг)
5.    Ящірка, ропуха, тритон. (Відноситься до КЛАСУ ПЛАЗУНИ)
6.     Курка, качка, індик.(Водоплавний птах)
Слово журі
Звучить музика. Вносять чорний ящик.
ЩО ЗНАХОДИТЬСЯ В ЧОРНОМУ ЯЩИКУ?

Незвичайна одежина, не костюм і не пальто. Біле, сіре, різнокольорове, дуже чудове, захищає, зігріває.

-         Пір’я.  Вірна відповідь оцінюється 5 балами.
-                        .
КОНКУРС 3. Вірю - не вірю!
-      Чи вірні твердження? Відповідь обґрунтуйте.
Чи правда, що...
1.     ...у шлунку курей знаходиться каміння? (Так. Разом з їжею вони ковтають маленькі камінці, за допомогою яких у шлунку перетирається тверда їжа.)
2.      ... зародок курчати знаходиться у білкові? ( Ні. Зародок знаходиться в жовткові.)
3.      ... страуси найшвидше літають? ( Ні. Вони літати не вміють.)
4.      ... сіра сова добре бачить у сутінках і вночі? (Так.)
5.     ... шишкар вигодовує своїх пташенят взимку? (Так. Тому, що їжа шишкарів - насіння голонасінних.)
6.      ...птахів потрібно підгодовувати навіть улітку? ( Ні. Тривале вживання неприродного корму призводить до порушення обміну речовин, хвороб.)
КОНКУРС 4. Чиєї пташки ніжки?
-     Розгляньте малюнок, де зображені голови і ноги птахів, встановіть де чиї ноги. Чи можна на основі малюнка зробити висновок, чим живиться кожен з цих птахів? Поки наші учасники готуються до вашої уваги музична пауза. Керівник хореографічного гуртка Микитюк В.В., музичний супровід Гупало О. В.
Слово журі
Звучить музика. Вносять чорний ящик.
Довгасте, округле. Один кінець гостріший, ніж інший. Вже народжене, але, ще не живе.
ЩО ЗНАХОДИТЬСЯ В ЧОРНОМУ ЯЩИКУ?
Яйце Вірна відповідь оцінюється 5 балами.
КОНКУРС 5. Ми знаємо усе!
-           Кожна команда отримає завдання. У ньому вказано сторінку в підручнику де можна знайти підказку.
Завдання для 1 команди
1.За рахунок чого всередині яйця утворюється повітряна камера та яке значення вона має?
2.  Чому тіло качки не охолоджується, коли вона плаває у воді?
Підказка: Сторінка 71, 77.
Завдання для 2 команди
1.Завдяки чому зародок птахів завжди повернений угору? Яке значення має таке розміщення, зародка, що розвивається?
2. Чому качка добре плаває й пірнає, а ходить погано?
Підказка:  в підручнику ст.72, 77
-     Поки команди готуються до вашої уваги музична пауза.
Відповідь команд. Слово журі.

-     Молодці, діти, справились із поставленими завданнями. Кожен із вас буде відповідно оцінений.
КОНКУРС 6. Вікторина « Далі, далі»
-      Умови даного конкурсу полягають в тому: чим більше вірних відповідей дасте на протязі одної хвилини, тим більший шанс бути в переможцях, якщо ж якоїсь відповіді ви не знаєте, чи просто забули, щоб не затримувати гру ви кажете слово: «далі», і я пропоную слідуюче запитання.
1.    Від чого крук чорний?(5/д хвоста до голови.)
2.     Які птахи прилітають до нас першими1? (Шпаки.)
3.    Які птахи не сідають на землю 1(Стрижі.)
4.    Які птахи проявляють інтерес до постійних крадіжок? ( Сороки, галки, ворони.)
5.    Які птахи прилітають до нас взимкуі (Омелюхи, снігурі)
6.     Де зимують раки?( У підводних берегових норах.)
7.    Що страшніше птахам взимку - голод чи холод?( Голод.)
8.    Які риби мають вуса?(Осетер, сом, сазан.)
9.     Чи дихає курча в яйці? (Так.)
 10.Коли температура тіла в горобців нижча: влітку чи взимку? ( Однакова.)
11. Чим відрізняється гніздо сільської ластівки від міської? (Вхід у сільської
- вгорі, а в міської - збоку.)
12.                                               Найважчий птах України, (дрохва.)
13.                      Який птах має найдовший язик? (Дятел.)
14.                      Найбільші яйця несе/ Страус африканський - 1,5-2 кг.)
15.                                                  Найменший        птах у світі. (колібрі.)
16.                                 Плазун,  тіло якого вкрите панциром.( Черепаха.)
17.               Які   отруйні змії живуть на території України? ( Степова і звичайна змії.)
18.  Яких тварин називають живими консервами? ( Черепах.)
19.                      Який птах плаче, то стогне, то гучно регоче. (сова.)
20.                       Яких птахів використовували, замість поштарів?( голубів).
Молодці, діти, справились із поставленими завданнями. Кожен із вас буде відповідно оцінений.
Надаємо слово журі.
II.      Підсумок заняття.
-    Коли небо наливається сонцем, ми знаємо, що його вистачить на всіх. І нікому не заманеться ділити чи оголосити своєю власністю. Усі наші нещастя від того, що ми не навчились дружити, відчувати когось, як самого себе. Але віримо в наш добрий завтрашній день.
-     .

-      Ось і закінчився наш незвичайний урок. А на закінчення мозкового марафонувеселий танок для всіх.

Комментариев нет:

Отправить комментарий